Eurovision song contest

Satt nyss och kollade på nåt program om Marlena Ernman som ska representera Sverige i Eurovison song contest. Då kom jag på att det är i kväll. Hade helt glömt bort det så jag hade tänkt baka lite cupcakes tills i kväll och lite sånna mysiga saker.
Får verkligen hoppas att det gå bra för Marlena i kväll. Så klart kommer jag att sitta bänkad framför tv:n hela kvällen och kolla och hoppas på att det gåt bra för Marlena. Tycker faktiskt att låten blir bättre och bättre även om det är opra som inte är min musiksmak direkt (fast mammas och pappas typ). Fast det finns ju massa med bra bidrag som kommer vara med t.ex. Norges låt "Fairytale" den är sjukt bra! Sen finns det ju många bidrag som verkligen inte är seriösa typ "Copycat" från Belgien tror jag men det måste ju vara sånna med :) Så jag väntar spännt inför kvällen, inte för att jag tror att vi kommer att vinna men hoppas att det går så bra så att vi inte behöver kvala nästa år i alla fall. De som ska kommentera i kväll kommer att vara Shirley Clamp och Edward af Sillén hoppas att dem gört bra i från sig.
Hittade nu med att Ukrainas bidrag ska handla om kvinnovåld och motverka det och det innebär att hon som ska sjunga bidraget Svetlana Loboda ska ha massor med blåmärken i ansiktet och på kroppen... undra hur det kommer att se ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0